Thursday, January 27, 2011

PERTANDINGAN ANUGERAH INOVASI KPM SEMPENA HARI GURU 2011











27 Januari 2011
PKG Banggol, Kota Bharu,
Kelantan.

Pada hari ini telah diadakan pembentangan projek oleh para guru yang bertanding di dalam Pertandingan Anugerah Inovasi KPM sempena perayaan Hari Guru 2011 peringkat negeri Kelantan. Pertandingan ini terbahagi kepada beberapa kategori iaitu Guru Sekolah Rendah dan Guru Sekolah Menengah, guru individu dan guru berkumpulan. Para peserta adalah terdiri daripada guru-guru yang mewakili semua PPD di Kelantan.

Kami yang terdiri daripada 4 orang guru daripada SMT Kuala Krai yang mewakili PPD Kuala Krai telah bertanding di dalam acara berkumpulan. Tajuk projek yang telah kami bentangkan adalah bertajuk Smart Angkut yang dihasilkan berdasarkan subjek Mekatronik iaitu gabungan elemen mekanikal dan elektronik.

Projek ini dapat membantu para pelajar dan guru di dalam proses P&P supaya lebih berkesan iaitu sebagai salah satu alat bantu mengajar. Ianya dapat merealisasikan teori ke dalam alam nyata yang lebih memudahkan pelajar memahami apa yang sedang mereka pelajari.

Semoga projek kami akan mendapat kemenangan dan dapat mewakili JPN Kelantan ke peringkat Kebangsaan nanti. Hanya para Hakim yang lebih arif dapat menilainya. Kita hanya merancang sahaja.

No comments:

Post a Comment